måndag 5 januari 2009

Epifanieafton (kan man säga så?) är en bra dag...

Det var uppenbarligen ett tag sedan jag hade något att säga någon, åtminstone om man får tro att jag enbart säger något till någon via bloggen. Nu är det väl kanske inte riktigt så illa i verkligheten.

Faktum är att jag har upphört att ha ett krampaktigt behov av att i tid och otid göra något annat än vad jag borde. Huvudsakligen beror det på att jag är i det närmaste klar med min lic, även om jag ännu inte gått upp med den... Därmed sitter jag inte längre och frestas att skriva något på min eller andras bloggar istället för att försöka komma på vad jag egentligen vill ha sagt i licen... Det är med andra ord troligt att jag även fortsättningsvis kommer att skriva ganska infrekvent.

Sedan jag sist skrev har jag inte gjort något särskilt. Jag har firat Kristi födelse förstås, och Den Heliga Familjen, och alla menlösa barns dag, och Kristi omskärelse och Kristi namn och ... varit i San Diego och bl a tittat på en späckhuggarshow och beökt släkt i Milton (en liten stad utanför Madison) och förundrats över hur många människor som är "biiig" därborta... Om ni sett Wall-E så bör ni kunna visualisera hur en hel del människor ser ut där. Men det torde bara vara att ta några varv runt joggingbanan för att få fason på det hela ;) Det var rätt surrealistiskt att gå omkring bland palmer i San Diego och lyssna på "Jingle Bells" och dylikt... De tycktes ha ett krampaktigt behov av att försöka skapa någon form av julstämning, man kan fråga sig varför :)

Epifanieafton (vilket det är i dag, även om uttrycket känns lite udda) är en bra dag att ge ifrån mig ett livstecken... För den som vill veta hur det ser ut bakom vår lada kan jag rekommedera lite bilder som Helena tog på vår lilla fågeldamm bakom ladan häromdagen. Det är strålande vackert och därför mycket trevligare att titta ut dit än in till några bloggrannar (sorry)... ;)

Hoppas ni får ett (fortsatt) underbart 2009!

På återhörande!

1 kommentar:

Teija sa...

Du valde verkligen en passande dag att uppenbara dig igen! Lycka till med resten av skrivandet! När är den stora dagen då den ska upp?