måndag 14 februari 2011

Katolska bloggar och moralpanik!

Jag blir så upplyft, när någon både kan tänka och skriva på en blogg. Bitte kan det, jag har bara tappat bort henne i bloggdjungeln. Nu hittade jag henne igen; se här! Hon är en trevlig Moraltant i relativismens liberalism! Vi behöver mer moralpanik, av vettig sort. Inte sån syndakatalogisk, men verklig moralpanik!

Och Zoltan kan och Bengt! Bengt skrev om Berlusconi-affären. Här måste man säga att KK inte betett sig bra. Italiens Kyrka verkar vara bakbunden av ekonomiska skäl. Men man får hoppas kvinnorna tar tag i situationen, det är en moralisk storskandal på gång i Italien.

Och Sverige kan råka ut för en snart också... Det är inte bara KK som har patent på att göra svåra synder!

Kyrie eleison!

3 kommentarer:

Den Förlorade Sonen sa...

Moralpanik ser jag bara som en reaktion på det egna mörkret.
I Sverige idag tillåter vi 40 000 barn årligen att tas av daga i moderlivet men ingen reagerar. Om någon däremot köper Toblerone på fel kontokort då tar det hus i helvete.

Anders Gunnarsson sa...

DFS

Vad var det han sa; "sila mygg och svälja elefanter"... :-)

Gud har humor!

Anders Gunnarsson sa...

DFS

Med det menade jag förstås inte att skämta bort det fasansfulla mörker som våra abortlagar dragit över vårt land!

Kyrie eleison!

Men visst är rödvinsvänstern och rödskäggssvedala trisst. Vi är feministigast i världen och hatar en mamma som är hemma med barnen 1 år för länge. Och tar livet av dem som råkar förstöra karriären!