tisdag 8 februari 2011

"Katolska" lutheraner

Det finns liv i SvK! Under min studietid bodde jag på St Laurentii i Lund! Vår studentpräst var Bo Brander (Confessor i SSB)! Han är (och var även in han blev känd) en fantastisk förkunnare och så "katolsk" man kan bli och vara kvar i kgl salighetsverket. Nu har SvT gjort 4 Söndagssändningar från St Ansgar:s i Uppsala! Det är sköna tillställningar... Katolska (om än ej i fullhet) och sköna och enkla.

22 och ½ min in börjar här Fader Bosse:s predikan!

Och det finns 4 sändningar till från St Ansgar:s studentKyrka på SvT-play!

1 kommentar:

Katarina sa...

Har bara sett en av gudstjänsterna från S:t Ansgars församling i Uppsala än så länge. Visste inte att det skulle bli flera. Ska försöka se de andra också innan tiden går ut på SVT.

Tänk att jag aldrig gick till St Ansgars på den tiden jag bodde i Uppsala! Visste mycket väl att församlingen fanns och kände även en person som ibland gick dit, när det var gudstjänst. Själv gick jag bara till Domkyrkan eller Heliga Trefaldighet på den tiden.

Tack för att du tipsade om dessa TV-sändningar, Annorzzz!