fredag 18 februari 2011

Mitt liv runt 40-årsdagen?

















En framgångsteolog är en framgångssaga! Men Jesus (eller Paulus) verkade inte vara på topp hela ti:n... Tyvärr görs i många nykarismatiska kretsar (i a f i mina hemtrakter) ofta Gud till en ”kosmisk tomte” som ska uppfylla den troendes alla önskningar! Name n claim!

Det är synd att framgångsteologer inte läser Jakob mer. Jak 4:3; ”…får ingenting därför att ni ber illa; ni vill bara tillfredsställa era begär”! Livet uppåt, går ibland käpprakt åt helvete... Och ibland behöver Gud tukta, men Han kommer aldrig släcka en tynande vecke...

3 kommentarer:

hilaron sa...

Tron ger glädje redan i detta liv, i alla fall för det mesta. Men det är inte världens glädje, slaveriets falska glädje, utan en glädje i friheten från världen, köttet och djävulen.

Men visst kommer den som går helighetens väg att möta stora svårigheter, Satan sätter in hela sin kraft på att få en själ som statt sig på helgelsens väg på fall. Och ibland när Gud drar sig närmare blir vi bländade, och går in i en dunkel natt (sinnenas, själens eller andens).

Den Förlorade Sonen sa...

Annorzzz, ta en öl och se på en komedi.

Anders Gunnarsson sa...

DFS
Done. Jag såg mitt liv passera revy. Det var kul! Skrattar än i tragikosmiska ryckningar.

Dock var inte detta ett inlägg om mitt liv. Kul var det i a f, på tragikens komiska väg! :-)