måndag 7 januari 2008

kul med bloggen

I brist på fantasi, eller nåt, har jag trixat lite med bloggen. Har bland annat märkt att den ser lustig ut om man använder IExplorer (fast man får kanske skylla sig själv om man gör det...) Får väl ta och kolla vad man kan göra åt det någon mindre vacker dag...

I stället för att fixa det har jag lagt till en liten feature som tar en till ett slumpmässigt valt inlägg. Ni kan pröva lyckan uppe till höger. En annan grej jag fixade var ett etikettmoln, så att inte etiketterna utgör en halvmeter lång lista, utan istället kan komprimeras och förtydligas lite... (Här finns visst ett alternativ till min variant)

Jag lade också till ett AdSense-fält, inte för att jag tror jag kommer tjäna några pengar utan för att jag tycker det är roligt att pröva nya grejer. Jag slipper dessutom se det själv eftersom jag använder Firefox med AdBlock Plus-tillägget... Kan varmt rekommenderas för alla som inte gillar webannonser, liksom jag ;)

Slutligen lade jag till två bildspel med bilder från vår kyrka i vänstra marginalen, under info-länkar om kyrkan.

Allt gott!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Slumpgeneratorn var kul! Roligt att läsa gamla godingar ibland!

Använder själv ABP så någon reklam såg jag inte... ;)

Z sa...

Tack för tipset

Jag har en praktisk fråga:
När man väl gjort sitt etikettmoln: finns det då fortfarande samma möjlighet att infoga en ny etikett (ett nytt ämne som man kommer på?)

Tuve sa...

Z
Det finns inga problem med att införa nya etiketter när man önskar.

Allt gott!

Z sa...

Thanks!
Jag kan behöva lite mer utrymme för etiketterna :)