torsdag 25 september 2008

Skåning i exil

I morse satte jag på Peps Perssons Spår i bilen. Även om Peps står för mycket som jag absolut tar avstånd ifrån så gillar jag både hans avslappnade utstrålning och inte minst... hans dialekt :) En del av musiken är också tilltalande, även om han gjort en hel del halvtaskig progg med heltaskigt budskap också...

Som lantis så satt jag och diggade till hans Stabo... För att nu inte tala om Maskin nr 2. Känner man sig inte som en kugge i ett stort, icke människocentrerat, maskineri efter den låten så skulle man nog passa bra i A Brave New World...

Det är inte utan för utan att man känner patriotismen svälla i ådrorna... Patriotismen för östdanmark, naturligtvis :D

Allt gott!




3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig.. i exil! *snörvlar*

:D

Anonym sa...

Oh Boy, vilket vackert väder, *diggadigga* :-)

Tuve sa...

Johan, den är helt klart en av hans bästa! Den finns dock inte med på Spår, så jag valde, efter moget övervägande, att inte nämna den :)

Fast frågan är väl om det inte borde skrivas något i stil med:

Ioh Boi, vicket vackårt väedår :D

Allt gott!