lördag 16 februari 2008

Att se om filmen...

Det börjar snart bli dags att se om en av de absolut bästa filmerna jag sett. Men det kräver en viss mental förberedelse, eftersom det också är en av de fulaste och mest brutala filmer jag sett. Det som är speciellt med den film jag tänker på är att den samtidigt är den i särklass vackraste filmen jag sett. Filmen får magen att knyta sig på mig och får mig att känna mig fullständigt förkrossad, samtidigt så inger den mig också ett hopp och en glädje som är svår att beskriva. Det finns ingen annan film som berör mig mer eller som mer kan få mig att vilja omvända mig och börja leva så som Gud vill.

Fastän jag sett filmen flera gånger så krävs en lika stor förberedelse varje gång jag skall se den, för den går på djupet och jag kan inte värja mig...

Det är en film som för mig hör fastan och förberedelsen för påsken till.

Omvänd dig, och tro på evangeliet!

Inga kommentarer: